SEO-problemen die ervoor zorgen dat zoekresultaten en verkeer dalen.

Er zijn veel redenen waarom de zoekresultaten en het zoekmachine marketing verkeer van een site kunnen dalen, van technische problemen op de site tot off-site SEO. Gebruik deze zoekmachine checklist voor diagnose. Soms zijn de factoren die verantwoordelijk zijn voor de zoekrangschikking en het teruglopen van verkeer moeilijk te detecteren. Het kan een wijziging in het Google-algoritme zijn geweest, een technische fout, jouw server die de bandbreedte niet goed verwerkt, of links die verkeer stuurden voordat dat opeens niet meer werd verzonden, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Je hebt de site al lange tijd niet bijgewerkt

Hoewel dit sterk afhankelijk is van jouw niche, zijn regelmatige updates van de site van cruciaal belang om concurrerend te blijven. Een concurrentieanalyse zal onthullen wat je mogelijk moet doen om bij te blijven op de andere sites binnen de niche. Maar over het algemeen, als de site stagneert zonder enige groei (inhoud, links of andere online promotionele activiteiten), zal je waarschijnlijk niet de vruchten plukken van groei.

Je hebt geen significante wijzigingen aangebracht in de inhoud

Dit speelt in op de voortdurende updates van onze discussie. Als je geen wijzigingen in je inhoud hebt aangebracht, zou je jezelf in de voetsporen kunnen zetten van de ranglijst van zoekmachine marketing en het verkeer. In concurrerende niches waar je jouw site regelmatig bijgewerkt moet houden om op de eerste pagina te kunnen concurreren, kun je terrein verliezen door simpelweg niet relevant te zijn. Irrelevantie betekent in dit geval dat je de site helemaal niet hebt bijgewerkt of de inhoud helemaal niet hebt gewijzigd, waardoor de site een irrelevant en verouderd resultaat wordt.

Links verwijderd van sites

Dit gebeurt vaker dan je misschien denkt. Als het verkeer afneemt, wil je misschien controleren of je geen enkele link bent kwijtgeraakt die je dat verkeer heeft gestuurd, voordat je tot de conclusie komt dat het een straf moet zijn. Veranderingen in het zoekgedrag van de doelgroep Het zoekgedrag van het publiek kan in de loop van de tijd veranderen, wat resulteert in minder verkeer naar een pagina die ooit op de ranglijst stond. Dit kan gebeuren vanwege macro-problemen zoals een wereldwijde pandemie, of minder snode dingen zoals populaire producten of services. Consumenten veranderen van gedachten en gedrag. Het is gewoon de aard van het beest. Als je in SEO en de zoekmachine marketing gaat concurreren, moet je ook voorbereid zijn op verkeersdalingen als gevolg van seizoen veranderingen.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*